#16 Tiramisu w szklance




Cześć! Dzisiaj przychodzę do was z tiramisu w szklance. Jest to szybki, prosty i w dodatku mój autorski przepis. W lodówce miałam serek mascarpone, któremu kończył się termin ważności, więc żeby go nie wyrzucać wpadłam na pomysł - zrobić tiramisu. #zerowaste  😉


Składniki (na 4 porcje) :
-2 opakowania serka mascarpone
-biszkopty (ciasteczka)
-kawa czarna (ok.  1-2 łyżeczki, to zależy od tego, jak bardzo wyczuwalny ma być smak kawy)
-ok. 1-2 łyżeczki cukru waniliowego lub białego
-gorzka czekolada (wystarczy nawet 1 kostka)
-ciemne kakao



Zaparz kawę. Do szklanek włóż po jednym biszkopcie na dno. Polej je naparem z kawy (ja zalewałam ok. 1,5 łyżeczki, żeby nie było jej aż tak czuć). Mascarpone przełóż do miski, wsyp cukier i wymieszaj mikserem. Nałóż po ok. 1-2 łyżki do każdej szklanki i wyrównaj. Posyp odrobiną kakao. Połóż kolejnego biszkopta i powtórz wcześniejsze kroki. Na samej górze powinien znajdować się krem z mascarpone. Wierzchnią warstwę posyp startą czekoladą i szczyptą mielonej, czarnej kawy. Tak przygotowane deserki włóż do lodówki, aby trochę się schłodziły.
SMACZNEGO!!! 😃😊
Ula        



Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

#17 Shake Kinder Bueno

#11 Ciasto rafaello